Dilemma van de dag: strand of zwembad

4 augustus 2015 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Tom en ik zijn een beetje bijgekomen van het pretparkherinneringen-virus en dus kunnen we volop genieten van het prachtige Miami Beach

Om half 11 vanochtend ontwaken we uit een diepe slaap. We hebben drie hele fijne, grote bedden, dus heeft iedereen goed geslapen en is er nergens sprake van een ochtendhumeur. We ontbijten met lekkere afbak-stokbroodjes uit de oven in ons eigen keukentje. Daarna moeten we beslissen, gaan we naar het zwembad of gaan we naar het strand. We kiezen voor dat laatste, en dus pakken we alle strandspullen bij elkaar die we onderweg verzameld hebben. Papa's slippers van de Gap in San Marcos, het balletje van de Reunion Tower in Dallas, de strandhanddoeken van de Walmart bij South Fork en de surfboards uit Orlando. We gooien alles in onze blauwe IKEA-tas uit Nederland en vertrekken naar het strand. Op het strand halen we nog wat witte handdoeken van het hotel, ook dit zit er bij in. We vinden een mooi plekkie dus droppen we onze handdoeken en sprinten we naar de zee. Het is heerlijk in het water, de golven zijn rustig maar wel aanwezig en dus kunnen we lekker op onze surfboards dobberen. Het voelt allemaal heel vertrouwd maar toch ook heel onwerkelijk, allemaal alsof we in een soort droom leven. Op het strand liggen zonder parasols is helaas niet te doen en dus vertrekken we na een uurtje toch weer naar het zwembad.

Mooi strand Lekker zwemmen

Bij het zwembad zoeken we vier lekkere bedden in de schaduw en plonzen we in het water, wat een leven! We liggen zo lang in het water en op de kant te luieren dat het al vier uur is als we terug in ons penthouse zijn. We lunchen even wat en gaan dan snel boodschappen doen voor het avondeten. We slaan gelijk een voorraad in voor de rest van de week dus waarschijnlijk is het ook de laatste keer naar de winkel. Het enige wat we niet bij de Publix vinden zijn parasols, dus gaan we nog even langs de Walgreens. Hier kopen we er twee dus kunnen we de rest van de week lekker op het strand liggen. Op de terugweg rijden we over Ocean Drive, het kloppende hart van Miami Beach. Aan de linkerkant allemaal restaurantjes met muziek en enorme cocktails, aan de rechterkant een leuk parkje met schattige gekleurde bankjes en prullenbakken.

Bij het zwembad Linkerkant van Ocean Drive Rechterkant van Ocean Drive

's Avonds eten we zelfgemaakte tortellini en gaan papa en mama nog even zwemmen. Als ze terugkomen eten we een toetje. Ook testen we een time-lapse app uit wat tot een heel grappig resultaat leidt. Dit gaan we morgen gebruiken om de zonsopgang te filmen. Daarvoor moeten we wel om 6 uur op staan dus we gaan nu maar gauw slapen...

Sanne

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frits:
    5 augustus 2015
    Voor die Ikeatas ook wel fijn...zo komt ie nog eens ergens :)
  2. Annet:
    5 augustus 2015