Hoe we afgebeuld werden door Ania

17 juli 2015 - Houston, Texas, Verenigde Staten

We proberen ons vandaag echte inwoners van Houston te voelen, maar dat betekent ook hard werken in de sportschool

Voor we Houston gaan verlaten moeten we wel wat meer van de stad zien dan de wijk waarin we tijdelijk wonen en de snelwegen daar naar toe. Daarom gaan we vandaag met de auto op stap, een uitgestippelde route van Ton bij de hand.
Eerst wat saaie buitenwijken, en daar raken we ook nog van de route. Maar gelukkig zien we een Starbucks, dus eerst maar eens even koffie. We kunnen er niet binnen zitten, maar er is wel een drive-thru (!) dus die koffie komt er. En dankzij de WiFi komen we ook weer op de goeie route.
We rijden door het Wassenaar van Houston, het ene huis nog groter en kitschiger dan het andere. En de stad blijkt ook veel groener dan we verwacht hadden. Het is een typisch Amerikaanse stad: geen echt centrum, maar een verzameling van wijken, met ieder z'n eigen voorzieningen.
We belanden ook nog in de Whole Foods Market: een fantastische supermarkt, met de mooiste etenswaren.

Drive Thru  Leuk optrekje

We moeten op tijd 'thuis' zijn, want op vrijdagmiddag is het wekelijkse uurtje sportschool van Ton en Rob, en wij hebben dapper geroepen dat we wel mee willen. De Poolse Ania is de personal trainer, en natuurlijk wil ze ons vandaag ook wel even onder handen nemen. Zouden Ton en Rob haar gevraagd  hebben het vandaag extra zwaar te maken? In ieder geval gaat het er stevig aan toe. Bij het armen-gedeelte pak ik voor de zekerheid maar even de loopband. Rob slaat juist de benen maar over, gezien z'n zweepslag. Tom ziet al gauw sterretjes vanwege hongerklop, en ook Bert vindt het zwaar. Eigenlijk zijn Ton en Sanne de echte diehards, tot een wedstrijdje 'planken' aan toe.

Sportief gezelschap  Bewegen maar

Daar krijgen we honger van, en die stillen we dit keer bij Goode Co. Een typisch Texaanse bbq-tent. Heerlijk vlees met zo'n lekker sausje. Gelukkig overstemt die geur onze zweetlucht. Countrymuziekje er bij: hier willen we nog wel een keertje eten.

Alweer eten

Gauw naar huis om te douchen, want vanavond staat Jurassic World op het programma. Aan mij zijn die dino's niet besteed, ik blijf lekker thuis. De heren en dame zijn enthousiast, er waren personen bij (ik noem geen namen) die hem best spannend vonden. We gaan slapen, laatste nacht in Houston. We gaan dit heerlijke huis missen!

Thea

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annet:
    19 juli 2015
    Helemaal ontregeld...geen blog vandaag...druk, druk, druk?
  2. TBTS in The States (part 2):
    20 juli 2015
    Sorry, sorry, inderdaad heel druk. Wel fijn om te merken dat het opvalt als we niet aan bloggen toekomen. We kregen ook via WhatsApp allemaal reacties. Inmiddels zijn we in Austin en weer helemaal bij. Jullie weer blij, Emma en Mira?