Goed eten met wat reizen tussendoor

18 juli 2015 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Kris-kras door Texas, ze kijken hier niet op een mijltje extra.

Met een maag vol bagels en een auto vol koffers vertrekken we. Ton en Rob rijden voor ons uit. Na een paar uur rijden komen we bij een gigantisch bbq restaurant. Van buiten ziet het eruit als een soort schuur met een gigantische parkeerplaats ervoor. Binnen moeten we eerst een half uurtje wachten, maar dan heb je ook echt de authentieke Texas ervaring. Al het vlees wordt gerookt op een constructie waar de warmte van het vuur aan de ene kant van de grill langs het vlees wordt gezogen door de afzuigkap aan de andere kant van de grill. Het vlees moet men bestellen in pounds (+-500 gram). We komen met een zak gevuld met bijna 3 kilo vlees aan bij onze tafel. Borden zijn onzin en vorken zitten aan het uiteinde van je arm dus we eten alles met onze handen met afgescheurde stukken keukenrol als geïmproviseerd bord.

Stukkie vlees snijden

Na het eten rijden we weer door. Volgende tussenstop is een enorm groot outlet dorp: Gucci, Gap, Abercrombie, Nike, Michael Kors. We kijken nIet alleen rond,maar kopen ook nog wel wat (vooral Sanne). Om een uur of 6 komen we aan bij ons hotel in San Antonio.

Welke winkels willen we leegkopen?

's Avonds laten Ton en Rob ons de mooiste plekjes van San Antonio zien, zoals de Riverwalk. Aan de rivier gaan we ook uit eten, in een heel chique restaurant. We zaten er in onze korte broek, en met onze gespreksstof was het maar goed dat de rest van het restaurant geen Nederlands sprak. Na het eten lopen we nog een stukje door de stad, waar we een hoop lichtgevende koetsen tegenkomen. Nu gauw slapen want morgen vroeg op voor het tuben.

Chique dineren  River walk

Doeidoeiii

Tom

1. Frits:
    20 juli 2015
    Julloe reis maakt niet alleen (een tikje) jaloers, maar vooral zeer hongerig. Dat vlees...was het lekker?
    Leuk om te lezen allemaal.