"Houston we have NO problem!"

16 juli 2015 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Uitslapen, de ruimte in, pannenkoeken en een lekker concert... Het lijkt wel vakantie!

Het is echt thuiskomen in Houston, voor het gevoel logeren we niet bij Ton en Rob, maar slapen we weer in ons eigen bed. En lekker lang ook, tot een uur of tien (dat is vijf uur 's middags in Nederland). Schandalig lang, zegt Ton die vanmorgen vroeg al ontbeet met Rob voordat die naar zijn werk in Houston reed. En Ton werkt deze week vanuit huis voor een opdrachtgever in New York.
Wij ontbijten en stappen dan in onze Chrysler. Ken je die reclame nog? 'Grand Voyager, stoelen in de vloer'. Nou, zo één is het dus. Met twee stoelen voor, twee stoelen in het midden, dan een achterbank met drie zitplaatsen en daarachter een lekkere bagageruimte. Daar kunnen wij prima in wonen de komende weken.

Autootje

In de Chrysler lanceren we onszelf richting NASA. Drie kwartier rijden en we staan in de wereld van ruimtevaart en wetenschap. Met films, raketten, de Space Shuttle, ruimtevoertuigen, uitgebreide uitleg over het International Space Station (ISS) en een tramtour over het enorme terrein waarbij we uiteindelijk in het Control Center staan dat de Apollo-vluchten begeleid heeft. Historische grond, bekend van de wat ruiserige televisiebeelden uit de jaren 60 en 70. Vier uur later staan we weer buiten, het was geweldig!

Bijzonder  Control Center  Ongebruikt  Tramtour

Snel terug naar huis, even een paar boodschappen bij de Walmart om de hoek, omkleden en op naar het avondprogramma. De dag die Sanne wist dat gaat komen, het concert van de Imagine Dragons.
Rob ging nog even squashen en komt op eigen gelegenheid (hinkend, verstapt...) naar het Toyota Center waar het concert is. Hij staat voor de deur geparkeerd, wij kunnen er naast staan. Kom daar maar eens om bij Ahoy of de Ziggodome. We zoeken onze stoeltjes hoog op de tribune, doorstaan het laatste deel van het voorprogramma en wachten af tot het witte doek opgaat. Dan barsten de Imagine Dragons los en geven een uitstekend concert. Goed gespeeld en gezongen, aangekleed met een enorme lichtshow. Afwisselend nummers van hun nieuwe plaat en hits van het eerste album. Mooie teksten tussendoor. Leuk hoe ze klein begonnen en nu hier staan. Ton en Rob zijn verrast, Sanne gaat uit haar dak ("HET WAS GAAAAAAAAAF"), iedereen geniet. En ik verheug me er nu al op om straks in de uitzending langs mijn neus weg te kunnen zeggen dat ik ze pas nog live zag in Houston, als ik een nummer van de Imagine Dragons draai.

Pannenkoeken!  Spectaculair concert  In het Toyota Center  Genoten

Morgen de laatste dag in Houston, die is blogtechnisch voor Thea.

Groeten!
Bert

Oh ja, we verbazen ons hier voortdurend over wat allemaal op bordjes staat. Bijvoorbeeld op dit bordje boven de wastafel in het toilet van het crêpe-restaurant waar we vanavond hebben gegeten...

Gekke Amerikanen