Eerste volle dag in Houston

11 juli 2015 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Onze eerste dag in Houston bestaat uit eten, shoppen, eten en nog meer eten. En warmte en muggen.

Vanochtend ondanks de jetlag toch nog tot zeven uur kunnen slapen. Toen waren we echt klaarwakker want ja, in Nederland was het inmiddels al twee uur 's middags natuurlijk. Eerst even naar de Tour de France geluisterd via Nederlandse radio. Best raar zo 's ochtends... Er was heerlijk ontbijt klaargemaakt met croissantjes en geroosterd brood. Omdat Ton en Rob om 11 uur bij de kapper moesten zijn hebben we gewinkeld in een enorme shopping mall: The Galleria. Dit was echt een paradijs met allemaal winkels die je in Nederland niet of amper hebt, zoals de Hollister, A&F, Victoria's Secret, Forever 21, Macy's en natuurlijk ook een enorme Apple Store. Het aller bijzonderste aan dit winkelcentrum: er was zelfs een ijsbaan. En dat met temperaturen van zo'n 35°.

Schaatsbaan in de shopping mall

Toen Ton en Rob klaar waren bij de kapper en wij uitgeshopt waren zijn we naar een lekker restaurantje gegaan waar we heerlijk geluncht hebben. Tom en ik hadden een enorme hamburger, lekker Amerikaans. Ook de andere gerechten waren erg lekker. Daarna zijn we naar de Central Market gereden, een enorme supermarkt met heel veel verse groenten, wijn, kaas, vlees etc. Het waren allemaal aparte afdelingen die soms al groter waren dan een hele supermarkt in Nederland, en overal kon je dingen proeven.

Lekkere lunch

's Middags thuis hebben Tom en ik The Interview gekeken op Netflix. Zoals alles veel groter is in Amerika is ook Netflix veel uitgebreider dan in Nederland. Daar moeten we maar goed gebruik van gaan maken de komende weken. Buiten iets doen is eigenlijk bijna niet mogelijk, daar is het veel te warm voor. Gelukkig is er airco door het hele huis.

's Avonds hebben we heerlijk gebbqt. Gelukkig was het iets afgekoeld en konden we nu wel buiten zitten. Helaas vonden de muggen het ook heel gezellig bij ons en heb ik nu zo'n 15 muggenbulten op m'n benen. Ach ja, je moet er wat voor overhebben. Morgen weer vroeg opstaan want dan mogen we weer fijn het vliegtuig in. Gelukkig slechts een uurtje dit keer, maar daar lees je morgen meer over.

Sanne