Tuben op de Rio Frio

19 juli 2015 - Austin, Texas, Verenigde Staten

Lekker ontbijten met pancakes, de hele dag op de rivier dobberen en afscheid nemen van Ton en Rob.

Om half 8 stonden we in de lobby van ons hotel in San Antonio om uit te checken. We moesten vroeg vertrekken, want het was nog een stukje rijden naar onze startplaats voor het tuben. We hadden nog niet ontbeten dus stopten we onderweg bij de IHOP. Hier bestelden we allemaal heerlijke pancakes waar we flink van genoten hebben.

Heerlijk ontbijt

Tuben gaat net zoals kanoën, maar dan niet in een kano maar in een band. En waren onze handen gisteren nog vorken, vandaag zijn ze peddels. Rond 11 uur lagen we op onze banden in het water. Het eerste stuk van de rivier was heel rustig en dus konden we heerlijk dobberen. Na een uurtje hebben we even aangelegd op een veel te moeilijk strandje (om de bocht een klein stukje verderop waren zo'n 10 strandjes die beter waren geweest). Hier hebben we geluncht met de bagels met bacon die nog over waren. De rivier werd steeds ruiger met stroomversnellingen en watervallen. Uiteindelijk werd het zelfs zo heftig dat we helemaal om een waterval heen moeten lopen met de banden. De reis zou in totaal vier uur moeten duren, maar aan het eind waren we er allemaal een beetje klaar mee. Wat bleek, we hadden er 5.5 uur over gedaan, en dat terwijl we maar heel even gestopt hadden. We vielen om van de honger en kwamen er ook achter dat we allemaal flink verbrand waren.

Lekker dobberen Foto's maken zonder dat de camera nat wordt

Het restaurantje dat Ton en Rob gereserveerd hadden in Austin gingen we niet meer redden, en dus besloten we onderweg maar wat te eten. Dit hebben we uiteindelijk gedaan bij de Whataburger, waar ze heerlijke hamburgers hadden. De rest van de reis naar Austin duurde nog zo'n twee uur, maar ik ben in slaap gevallen en werd wakker toen het donker was en we middenin Austin reden. Het zicht op de hoge gebouwen van de hoofdstad van Texas die allemaal verlicht waren was echt prachtig. Ons hotel ligt een beetje uit het centrum maar is wel heel mooi. We drinken nog wat in de lobby want het is de laatste avond met z'n zessen. We nemen afscheid want Ton en Rob moeten heel vroeg op morgen dus die zien we niet meer. Het was een heerlijke eerste week van de vakantie met z'n allen. Ton en Rob, heel erg bedankt!!

Sanne

1. Ton:
    20 juli 2015
    We hebben erg van jullie bezoek genoten! Heel veel plezier rest van de vakantie en hopelijk tot snel weer in Amersfoort :)