Nieuwe stad, nieuwe staat, nieuwe tijdzone.

27 juli 2015 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Ontbijten met wafels, films kijken in de auto en een bezoek aan het CNN hoofdkwartier.

Gisterochtend waren we zo moe dat we door het ontbijt heen sliepen, maar vanochtend moesten we toch vroeg opstaan dus hebben we hier wel gebruik van gemaakt. Net als in Dallas was er een wafelijzer dus hebben we zelf wafels gebakken, jammie jammie. Toen alle koffers ingepakt waren, zijn we in de auto gestapt op naar Atlanta. Mama voelde zich nog steeds niet lekker dus reed papa de hele weg, terwijl wij alle drie sliepen. Na anderhalf uur kregen we zin in koffie dus reden we weer door een Starbucks drive thru, die zouden we in Nederland ook moeten hebben! Na nog een stop bij de Subway voor een broodje kwamen we rond half 2 aan bij ons hotel, alleen was het hier al half 3. We gaan namelijk van Central naar Eastern time, waardoor het nog maar zes uur vroeger is dan in Nederland, in plaats van zeven. We hebben weer een prima hotelletje, een beetje oudbollig maar wel ruim. Geen zwembad, maar we gaan hier toch zoveel doen dat dat niet nodig is.

We hebben een strakke planning dus stappen we gelijk de auto weer in en rijden we Atlanta in. Thuis hebben we al kaartjes geboekt voor een CNN Studio Tour door het hoofdgebouw van de nieuwszender. De rondleiding duurt een klein uur en laat je de studio's zien waar uitzendingen worden uitgezonden, de newsroom waar het nieuws verzameld wordt en natuurlijk heeft het een exit through the gift shop. Het was leuk om allemaal te zien, maar niet heel spectaculair of anders dan je zou verwachten. We hebben allemaal wel trek gekregen en gelukkig zit er een Taco Bell in het gebouw waar we een lekkere burrito eten als "voorgerechtje".
DE letters CNN World Headquarters Newsroom
Naast het CNN gebouw zit het Centennial Olympic park, een park aangelegd voor de Olympische Spelen van 1996 die in Atlanta plaatsvonden. Het is een heel gezellig park met een mooie fontein waar Tom en ik zelfs nog twee hele dollars aan verdiend hebben door naar het midden te lopen en weer terug. We voelden ons natuurlijk enorm stoer dat we dit zomaar durfden. Net als bij het Bellagio hotel in Vegas (zie blog van vijf jaar geleden) was er ook een fonteinshow, wel iets minder groots maar zeker ook erg mooi. Aan het park ligt ook de World of Coca-Cola waar we morgen naartoegaan, en het Georgia Aquarium, het grootste aquarium ter wereld. Misschien gaan we dit morgen ook nog wel bekijken.
Fontein
We hebben geen idee waar de leuke restaurantjes zitten, dus maken we gebruik van de Holiday Inn wifi en de gastvrijheid van de mensen aan de balie van dit hotel om ons dit te vertellen, ook al is dit helemaal niet ons hotel. We blijken maar twee straten van het leuke buurtje af te zitten dus lopen we hier naartoe. We eten bij een leuke Mexicaan, wat natuurlijk goed past bij het voorgerecht dat we al hebben gehad. Zo hebben we weer een leuke dag doorgebracht in een stad die ons weer verbaasd heeft. Heel anders dan Memphis en Nashville, maar toch weer een erg gezellige stad.

Jammie!
Sanne

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frits:
    28 juli 2015
    Dag allemaal,

Goh, Atlanta, dan denk ik aan de Olympische successen in 1996 van Nederlandse teams (volleybal, hockey). Mooi geschreven weer. Thea, ik hoop dat je je weer wat beter voelt. Hartelijke groet vanuit een zeer onstuimig en regenachtig Nederland.