Water is water, maar soms is het warm

22 juli 2015 - Hot Springs, Arkansas, Verenigde Staten

Vandaag in de reisblog: rijden we langs een beroemde boerderij, vinden Thea en Bert hun jeugd en voelen we aan warm water.

Vandaag begon de dag al vroeg voor ons rakkertjes. We stonden om half 8 al wafels te maken in de ontbijtzaal, met een lekkere laag maple syrup erop. Dat dit smullen was zal niemand erg verbazen. Nog nagenietend van deze traktatie voor de maag stapten we in de auto voor een reis die later een traktatie voor de ogen zou blijken. Maar voor het zover was reden we eerst langs de ranch van de serie Dallas. Als u als lezer nu denkt oh, daar heb ik nog nooit van gehoord, maakt u zich geen zorgen en ga rustig verder met uw leven, ik had er ook nooit van gehoord en ben zeer gelukkig in het leven. Aan degenen onder ons die de serie wel kennen kan ik vertellen dat we bij de poort hebben gestaan uit de serie en de ranch hebben gezien. Bert en Thea waren in hun nopjes en dachten terug aan de tijden dat ze deze serie keken. Enkele minuten lang voelden ze zich weer jong en onbezorgd. Op de foto is ook mooi te zien hoe de twee straalden bij het herleven van hun jeugd.

Dit is Dallas!

Onderweg stopten we nog een keer bij een parkeerplaats om een broodje te eten. Er was een barbecue en er was een vrachtwagen die drie andere vrachtwagens sleepte. Hoewel dit misschien zeer oninteressant lijkt waren dit toch de spannendste momenten van dit gedeelte van de reis.

We geven picknick

Het laatste gedeelte was echter wel schitterend. We reden over heuvelachtig terrein en langs een heel mooi meer met allemaal bootjes. Toen kwamen we aan in Hot Springs. Leuk feitje voor Bill Clinton fans: hij is hier opgegroeid. En als je denkt dat een plek niet geweldiger kan worden, blijkt dit toch te kunnen. Het is namelijk een historische badplaats, er zijn warmwaterbronnen (de oplettende lezer had dit misschien al voorspeld bij het lezen van de naam van het stadje). Deze bronnen, waaraan een medische werking wordt toegeschreven, zijn soms wel 62 graden celsius.

Badderen

's Avonds aten we in het restaurant lekker Italiaans. Alle toetjes waren op maar ze hadden ook gewoon lasagne op de toetjeskaart kunnen zetten want die werd koud geserveerd. Na het eten vochten Sanne en Bert in een episch Wordfeud gevecht de strijd uit om de leidende rol in de familie.

Leuk dat je vandaag mijn blog hebt gelezen, en graag tot morgen!

Tom

1. Ton:
    23 juli 2015
    Lol.... en wie had gewonnen? Het staat er niet in..... bescheidenheid of tikkie ontzet erdoor?
  2. Annet:
    23 juli 2015
    Geweldig Tom, jammer dat we er niet bij waren....
  3. Moska:
    23 juli 2015
    Superleuk geschreven tom! Balen van je lasagne, ook al kon ik er wel omlachen